– Augmented reality–

Development of

Mobile Augmented Reality

Applications

Interview:

IHK Wirtschaftsspiegel, Feb 2018,

IHK Nord Westfalen

 

Bernd Terwey (AVK Terwey) über Augmented Reality und Virtual Reality.

Probieren Sie AR selbst aus

 

Laden Sie folgende PDF-Datei und probieren eine Auswahl unserer Augmented-Reality-Projekte selbst mit Ihrem Smartphone oder Webtablet aus.

 

Wie es funktioniert, lesen Sie bitte in der Anleitung im PDF.

Try AR yourself

 

Download the following PDF file and try a selection of our augmented reality projects with your smartphone or web tablet.

 

How it works, please read the instructions in the PDF.


Recent Work

Here are some fine projects we are pretty proud of.

Added value and innovative possibilities in marketing:

 

Augmented reality apps connect the real and the virtual world. 2D content such as graphics and videos, 3D models superimpose the real world. Modern marketing (eg in tourism, city marketing, B2C, consumer industry, art etc.), increased productivity, innovative knowledge transfer - all this and more is possible with augmented and virtual reality.

 

Fast and direct supply of the customer or consumer with up-to-date and individually relevant product information in real time explanation functions for complex products.

 

Previously printed print media can be repeatedly expanded with current AR content.

 

Immediate support of the consumer in the purchase decision through an impressive live presentation of the product benefits sustainable brand and product recall through sensational and emotional experiences.

 

Fields of application / application examples and application possibilities:

 

Interactive catalogs

Shopping Guides

Webshop integration

Location Based Services

product leaflets

POS

Exhibition  and trade fair presentations

Outdoor games

to name but one

Mehrwert und innovative Möglichkeiten im Bereich Marketing:

Augmented-Reality-Apps verbinden die reale und virtuelle Welt. 2D-Inhalte wie Grafiken und Videos, 3D-Modelle überlagern die reale  Umgebung. Modernes Marketing (bspw. in den Bereichen Touristik, Städtemarketing, B2C, Consumer-Branche, Kunst etc.), gesteigerte Produktivität, innovative Wissensvermittlung – all das und mehr ist mit Augmented und Virtual Reality möglich.

 

Schnelle und direkte Versorgung des Kunden bzw. Konsumenten mit aktuellen und individuell relevanten Produktinformationen in Echtzeit Erläuterungsfunktionen bei komplexen Produkten.

 

Bereits gedruckte Printmedien können immer wieder mit aktuellen AR-Inhalten erweitert werden.

 

Unmittelbare Unterstützung des Konsumenten bei der Kaufentscheidung durch eine eindrucksvolle Live-Präsentation der Produktvorteile nachhaltige Marken- und Produkterinnerung durch Aufsehen erregende und emotionale Erlebnisse.

 

Anwendungsgebiete / Anwendungsbeispiele und Einsatzmöglichkeiten:

 

    Interaktive Kataloge

    Shopping Guides

    Webshop-Integration

    Location Based Services u.v.m.

    Produktbeilagen

    Kiosk im Handel

    Messe-Installation

    Outdoor Games

 

Imprint & Data protection

© Bernd Terwey // All Rights Reserved